Obsah

Úterý 2. března 2021

Téma: Lidské tělo

Z dnešního programu nemusíte nic ukládat do desek pro předání do MŠ ke zpětné vazbě.

 

Po ránu si děti mohou zacvičit s Pigym:

https://www.youtube.com/watch?v=MUqcYwr92SI

 

také můžete nechat dětem procvičit nožní klenbu - sbírání kuliček nohou ze země na tácek.

 

Poté můžete dětem pustit pro zopakování lidského těla následující video:

https://www.youtube.com/watch?v=29Jx2sPUfb0                 (trávicí systém)

a naši prezentaci:

Lidské tělo uvnitř (8.87 MB) Prezentaci spustíte klávesou F5 a poté šipkami na další slide.

 

a vybarvit orgány z této přílohy: (kdo nemá tiskárnu, dostal toto připravené ve složce nebo si může celou složku vyzvednout ve schránce MŠ - na plotě MŠ):

orgány (101.17 kB)

vystříhnout a nalepit na člověka do správného místa (v materiálech jsou připravené dva obrysy člověka, prosíme, použijte tento:)

člověk - orgány (112.5 kB)

 

A pokud máte ještě sílu, můžete si s dětmi opakovat básničku:

Hýbni kostrou

V těle hodně kloubů máme
tělo jimi ohýbáme.
Máme loket, rameno,
kotník, kyčel, koleno
a pak taky naštěstí
pohyblivé zápěstí.

 

Přejeme Vám hezký den, zdravíme naše šikovné Motýlky a těšíme se na zítra.

 

Středa 3. března 2021

 

Téma: Lidské tělo

Z dnešního programu je povinný pro předškoláčky pracovní list.

Ranní cvičení s Pigym:

https://www.youtube.com/watch?v=QQ8LtBjd_yo

 

Písnička s Míšou Růžičkovou - Hlava, ramena, kolena, palce - děti se chytají za správnou část těla

https://www.youtube.com/watch?v=h0XcdGIKTIY

 

Můžete si zahrát hru Na molekuly - nejlépe ve dvojicích, např. se sourozencem nebo kamarádem. Děti hru znají, v říkání pokynů se můžete střídat: Molekuly, molekuly, spojte se........... krkem, ploskou nohy, ramenem, loktem, bříškem, ouškem, vláskami, kolenem, bokem.....

 

Pracovní list - povinný pro předškoláčky (prostředňáčci dobrovolně)

Pracovní list - lidské tělo (200.33 kB)

Děti se vpravo na tečky podepíší (kdo již umí). Kdo neumí, můžete mu jméno předepsat na papír a děti ať si jej zkusí opsat. 

Děti vybarví tolik čtverečků, kolikrát určitou část mají na těle.

Pod obrázek zapíší obloučky počet slabik a zkusí poznat první a poslední písmeno. Bylo by výborné, kdyby je zkusily napsat, pokud je znají. Jestli ne, můžete je zapsat za ně, určitě i tak si písmenko zapamatují. Kdo umí slovo zapsat, zapíše celé.  Zapisujeme velkými tiskacími písmeny:

např.                                              oko.jpg - Pohledy v modulu Digifolio pro ZV - DIGIFOLIO

                            UU  (dva obloučky - O - KO, děti píší spojené obloučky)

                                                                              O     O (první písmeno O a poslední O).

 

A poslední úkol pro děti - zjistěte, jakou barvu očí má maminka, tatínek, sourozenec a v zrcadle i ty.

 

Hezkou středu všem.

 

Čtvrtek 4. března 2021

Hezké ráno a hezký den si všichni nejdřív popřejem. Všichni se tu máme rádi, protože jsme kamarádi. 

Pracovní list je dnes pro předškoláčky povinný.

 

Ranní taneček:

https://www.youtube.com/watch?v=o0gJPYglhuQ

a mohou si zatančit na oblíbenou písničku:

https://www.youtube.com/watch?v=QJbOTZZkD60

 

Poté si můžete s dětmi procvičit mimické svaly:

Mimika (77.04 kB)

 

Děti Vám mohou říci, co si již z lidského těla zapamatovaly,  co vše na těle máme, k čemu to slouží (v MŠ jsme si povídali o srdíčku, žaludku, střevech, plicích, krvi, mozku, kloubech, svalech a kostech).

Můžete s dětmi pozorovat, co vše se odehrává v našem těle - co tluče, co teče, co s námi hýbe, kdo vymýšlí, co se zavírá a otvírá, co mluví....

Děti mohou na svém nebo Vašem těle ukázat, kde co máme, jak se to jmenuje.

Děti vytleskají po slabikách slova: játra, kůže, vlasy, srdíčko, plíce, noha, rameno. Děti hledají dlouhou slabiku, kdo chce, můžete i zapsat na papír schema (srdíčko - UÚU). Děti poznávají první a poslední slabiku ve slově, děti poznávají první a poslední písmenko ve slově. 

Můžete si zahrát slovní kopanou.

 

Prohlédneme si knížky s touto tématikou či encyklopedii, kde vyhledáváme obrázky na toto téma.

 

A na závěr si děti vypracují pracovní list - grafomotorika (pro předškoláčky povinný):

Prac. list sluníčko (114.7 kB)

Prosíme, zkontrolujte dětem správné sezení, nohy pod sebou, narovnaná záda, lokty na stole. Také držení pastelky - špetkový úchop - 3 prstíčky drží pastelku, vzájemně se nepřekrývají a dva jsou skrčené. Papírem netočíme, ohýbáme zápěstí. Před grafomotorikou můžete udělat krátkou rozcvičku na básničku: "Típ, típ, típ, vrabec vrabce štíp. Poprali se na keříčku, vytrhli si po peříčku, típ, típ, típ, vrabec vrabce štíp". Děti dávají střídavě k sobě vždy palec a k tomu se střídá ukazováček, prostředníček, prsteníček a malíček.

Paprsky děláme od sluníčka ven a jednou nepřerušovanou čarou.

Hezký den všem a ať se brzy zase sejdem.

 

Pátek 5. března 2021

Dobré ráno dětem i rodičům do pátečního, studeného,................................ (děti vymýšlí různá přídavná jména).... dne.

Pro dnešní den jsme si pro Vás připravili:

Zacvičíme si s Dádou a procvičíme celé tělo:

 

https://www.youtube.com/watch?v=kAUiMM9eCBw

 

Můžete se dětí zeptat, jakou část těla zrovna procvičují.

 

Zopakujeme si pohybovou hru: „Hlava, ramena, kolena, palce“.

 

Zopakujeme si otázky:

Kde najdeme v těle mozek, k čemu nám slouží?

Kde najdeme v těle plíce, k čemu slouží, co plicím škodí?

Kde najdeme v těle žaludek, jak se do něj dostane potrava, co se v žaludku děje, než potrava odchází do střev?

Kde najdeme v těle střeva, jaké máme druhy střev (tenké, tlusté), co se v nich odehrává?

Je lebka kost nebo sval? – Kost, chrání nám mozek

Čím je pokryté tělo a co nám chrání všechny orgány a kosti? – Kůže

Z čeho nám rostou zuby? – Z dásně (modelovali jsme je)

 

 

Výtvarná práce na 14 dní – 3 týdny:

 

Potřebujeme:

  • velký arch papíru, kartonu z krabice, čtvrtky (ideálně vel. A2)

(pokud nemáte tak veliký, lze použít i menší A3, A4)

 

  • ruličky od toaletního papíru, kuchyň. ubrousků

  • fixu

  • nůžky

  • pastelky

  • encyklopedii o lidském těle, obrázky lidského těla - kostí

 

Postup:

 

Obkreslete Vaše dítě na velký arch papíru, popřípadě obkreslete šablonu člověka na menší papír.

Děti ať si prohlédnou encyklopedie, obrázky lidského těla, aby měly představu, jak jsou kosti v lidském těle poskládány. Předlohu ve formě obrázku si mohou ponechat.

Vlepujte ruličky tak, aby tvořily naše kosti.

Na menší rozměr je třeba ruličky rozstříhat na podlouhlé obdélníky, z nichž půjdou taktéž sestavit kosti v těle.

Člověka si můžete pojmenovat, namalovat mu obličej se všemu částmi hlavy.

 

Pro představu, jak by měl hotový výtvor vypadat:

 

Edík

 

Děti ve volné chvíli mohou modelovat z modelíny, kterou máte jistě doma všichni, lidské orgány, kosti.

 

V případě, že byste si chtěli vytvořit vlastní domácí hmotu na modelování, postačí Vám tyto jednoduché suroviny:

 

150 g hladké mouky

300 ml vody

75 g soli

2 lžíce octa

1 lžíce oleje

Potravinářské barvivo (v případě, že chcete mít modelínu barevnou)

 

Práce s textem:

 

Motivační pohádka: O Medvědu PeciváloviV Beskydech se pohybují maximálně tři medvědi, tvrdí správci CHKO | Ostrava

Jde o pohádku s otevřeným koncem, kdy děti dostávají prostor pro slovní vyjádření již  získaných zkušeností, pro logické uvažování nad situací v pohádce, ale i pro svou fantazii.


Byl jednou jeden medvěd a tomu říkali Pecivál. Doopravdy se jmenoval Brumla, ale proto, že byl velký lenoch, zvířátka mu začala říkat Pecivál. Od rána do večera se povaloval ve svém pelechu, ládoval se medem a jinými lahůdkami a ještě ke všemu měl pořád špatnou náladu. Nerad se stýkal s ostatními zvířátky z lesa a už vůbec se nerad zapojoval při jakýkoliv hrách a aktivitách. A tak celý den projedl, prospal a neustále byl nevrlý. Postupně kynul a kynul, až z něj byl opravdu mohutný medvěd. Čím více ležel, tím méně měl do čehokoli chuť. Ze začátku to byl celkem pohodlný způsob života, jenže ejhle - najednou mu jeho lenost začala brát. Tu se ráno probudil a začalo ho tuze bolet bříško. Pomyslel si, že má asi hlad, stěží se zvedl a šel najít ve spíži nějaký další med. Celý ho spořádal, ale nepomohlo to. Co víc, udělalo se mu ještě hůř. Braly ho křeče a nevěděl, co má učinit. Zavolal si tedy na pomoc zajíce. Zajícovi se moc nechtělo, po tom co byl na něj týden předtím medvěd nepříjemný, když ho přišel navštívit, ale zželelo se mu Brumly a zavolal na pomoc doktora. Doktor Sova urychleně přiletěl a začal vyšetřovat. ,,Hm, hm, je to jasné," řekl doktor.

Nyní děti zkusí doplnit svou verzi příběhu. Není nutné, aby odpovídala Vaší verzi, spíš jde o to, aby  dokázaly najít řešení a odůvodnit jej.

Následuje otevřená diskuze na téma - jak předcházet nemocem, co děláme pro své zdraví (oblečení, strava, sport, pravidelná návštěva lékaře), kdo nám pomůže, když jsme nemocní.

Otázky: (můžete s dětmi text číst i vícekrát a otázky dávat postupně těžší)

- kdo v příběhu vystupuje

- jak se medvěd jmenoval a jak mu říkali

- jaké měl vlastnosti - proč měl přezdívku

- kdo mu říkal přezdívkou

- co dělal od rána do večera

- co rád jedl

- jakou měl náladu a proč asi

- byl jeho způsob života dobrý? A proč?

- koho si zavolal na pomoc?

- chtělo se zajíci pomoci medvědovi? A proč? Co nakonec zajíc pro medvídka udělal?

- kdy byl medvídek na zajíce nepříjemný? A proč?

- jaké další zvířátko přišlo na pomoc?

 

Můžete si také dnes zopakovat aktivity z celého týdne, opakování u dětí je velmi důležité. Básničky můžete říkat ve volných chvílích, posilujete tak u dítěte paměť, osvojení slov a slovních spojení, provádíte logopedickou prevenci....

Přejeme Vám  krásný víkend a v pondělí se opět budeme těšit.

                                                                                                          p. uč. Míša a Iva

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 8. března 2021   Hezké pondělí a krásný sváteční den pro všechny ženyKytice 51 růžových růží Aqua 50 cm - Roses for you

Můžete si s dětmi popovídat o svátku Mezinárodního dne žen.

Dnes máme povinný pracovní list - viz níže.

Cvičení s míčkem a Pigym:

https://www.youtube.com/watch?v=Mf8FYm9NnVM

 

Básnička pro tento týden:

Neposlušný Petřík

Neposlechl mámu Petřík,

neoblékl si svůj svetřík.

Hlava bolí, je mu zima,

přemohla ho snadno rýma.

Teď tu leží celý den,

ven může až za týden.

 

Složíme se pana Kostru:

vystříhejte dílky:

dílky - kostra (215.97 kB)

správně poskládejte a nalepte na postavu:

Postava - kostra (105.38 kB)

 

Pracovní list - povinný pro předškoláčky:

Pracovní list - zrak. vnímání (576.05 kB)

Postupujte podle instrukcí na pracovním listě.

 

Můžete si zahrát hru na popletené tělo:

Dospělý se dotkne ruky dítěte a řekne např.: "To je hezké bříško" a dítě odpovídá: "To není bříško, to je ruka"...... děti tato hra vždy baví, hodně se smějí nesmyslům.

 

A na závěr, děti, můžete maminkám dnes s něčím pomoci, když mají svátek, třeba vynést koš, utřít nádobí, zamést apod., ale hlavně nezapomeňte maminku pohladit po vláskách za to, jak se o Vás krásně stará a má dnes svátek!!! 

Hezký sváteční den.

 

Úterý 9. března 2021

Krásné ráno všem!

 

Přivítáme den známou básničkou:

 

Dobré ráno, krásný den, začneme ho s úsměvem.

Pustíme sem čerstvý vzduch, v zdravém těle, zdravý duch.

Stoupneme si vedle sebe, pohladíš mě, a já tebe.

Za ruce se chytíme, do kolečka chodíme.

Jé, to je fajn, že se rádi máme, no a teď si…….. (zamáváme, zaskáčeme, zapískáme, zadupeme, zatočíme, pusinku dáme, pohladíme, apod.)

 

 

Zacvičíme si a protáhneme si tělo s Dádou Patrasovou:

https://www.youtube.com/watch?v=tJ-FySKVU-k

 

Naučíme se a povíme si, co znamená zdravý životní styl a k čemu přispívá.

 

Zdravý životní styl závisí především na:

 

1) pohybu

(rozcvička, cvičení, běhání, skákání, zdolávání překážek, tanec, jízda na kole, na bruslích, apod.) – díky těmto aktivitám se učíme správně dýchat, posilujeme funkci plic a srdce, posilujeme imunitu, posilujeme svalstvo, rozšiřujeme fyzickou sílu,..

 

2) stravě

(jíme, pokud možno, zdravou, pestrou a vyváženou stravu – hodně masa, zeleniny, ovoce, mléčných výrobků) – díky těmto potravinám funguje správně žaludek, střeva, rostou nám zuby, vlasy, nehty, dodává nám potřebnou sílu. Díky správné stravě své tělo obohatíme o potřebné vitamíny.

 

3) pobytu na čerstvém vzduchu

(procházky venku, pobyt na zahradě) – díky této aktivitě dáváme plicím velikou zásobu kyslíku a díky tomu se cítíme zdravě, posilujeme imunitu, přicházíme na jiné myšlenky.

 

4) spánku

(odpočinek, relaxace, spánek) – díky kvalitnímu odpočinku tělu pomáháme se vypořádat s celodenní zátěží, aktivitou.

Všemi čtyřmi body přispíváme ke zdravému životnímu stylu a stejně tak jsou všechny čtyři body pro naše tělo nesmírně důležité!!!!

 

Motivace ke zhlédnutí pohádky: „Krtek a nemocná myška“

Záměr: péče o zdraví, podpora přátelství a přátelské pomoci

Jednoho rána vylezl krteček ze svého domečku a jako obvykle chtěl přivítat svou kamarádku myšku a popřát jí hezké ráno. Už od svého domečku na ní volal, aby vstávala, že je nový den.

Myška obvykle ihned vyskočila z pelíšku a utíkala krtečkovi naproti, ale dnes tomu bylo jinak. I přes krtečkovo volání, myška stále ze svého domečku nevylézala. Krteček běžel až k jejímu baráčku, aby zjistil, co je v nepořádku. Nahlédl dovnitř a zjistil, že myšce není dobře, ležela v pelíšku, plakala a na hlavě měla zábal.

 

1) Otázka pro děti:

Proč jí pravděpodobně nebylo dobře? (zeptejte se dětí, co je napadne…)

 

2) Jak pohádka dopadne? Pomůže krtek, jako správný kamarád, myšce? Co pro pomoc bude muset vše udělat? To se děti dozví v pohádce:

https://www.youtube.com/watch?v=Id06roRYwwA (28 min)

 

3) Rekapitulace pohádky – práce s poslechem

(Klademe otázky dle fantazie, co se pohádky, týkají, abychom podpořili vnímání dětí, rozvoj slovní zásoby, fantazie, schopnost vyjádření se, apod.)

 

(např. Proč asi myška onemocněla? Koho krtek poprosil o pomoc, aby zjistil, co myška potřebuje? Co krteček pro ni sháněl všude kde se dalo? Koho krtek během příběhu potkal? Byla krtečkova snaha o pomoc myšce úspěšná? apod.)

 

4) Když onemocníme my, kdo zjistí, co s námi je a koho poprosíme o pomoc s léky? Také paní sovu a krtečka? 

 

Náměty k malování:

Děti si mohou vybrat, co z následujících bodů namalují.

 

1) Krteček a jeho nemocná kamarádka myška

2) Užitečné věci, které myšce mohly od nemoci pomoci

3) Škodlivé věci, díky kterým mohla myška onemocnět

 

Jerry Fabrics Krtek s myškou deka 120x150cm | MALL.CZ

Děti mohou po malování prožít chvilku odpočinku, relaxace, aby došlo k upevnění nových informací.

 

Amazonas Kid's relax rainbow / Závěsné křeslo / 155x120 cm / Nosn |  Mironet.cz

 

 

Pokud zbyde síla, můžete si s dětmi procvičit logopedickou prevenci, artikulační cvičení s pohybem jazyka:

 

Jezdí autíčko - vyplázneme jazyk, špičkou jazyka olizujeme dokola na obě strany

Houpačka - špičkou jazyka olizujeme spodní ret doprava a doleva, jazýček se musí dostat po spodním rtu z jednoho koutku do druhého

Stěrače stírají - špičkou jazyka olizujeme horní ret doprava a doleva, jazýček se musí dostat po horním rtu z jednoho koutku do druhého

Bouličky - pusinka je zavřená, jazyk tlačí do tváří, střídavě doprava a doleva

Opička - pusinka je zavřená, jazyk tlačí do spodního rtu, do prostoru mezi zuby a ret.Totéž lze cvičit i s horním rtem.

Malíř - jazyk směřuje na horní patro, na horním patře provádí pohyb dopředu a dozadu. Jako když malíř naírá strop.

Čertík - jazýček zvedneme k horním zubům a hornímu patru.Kmitáme jazýčkem v rychlejším tempu dopředu a dozadu (blllll).

Koníček - přisajeme jazyk na horní patro, pak jej spustíme dolů, ozve se klapavý zvuk

Voják - pusinka otevřená, jazýček se postaví za horní zuby, šičpka se opírá o přední zuby nebo horní patro těsně za zuby. Jazyk musí být narovnaný (jako voják v pozoru).

Cvičení pro rty a tváře:

Pošleme pusinku - rty se našpulí a tlakem se vytvoří "mlaskavý zvuk"

Rozcvička- vyslovujeme samohlásky, při jejich vyslovení se snažíme co nejvíce pohybovat rty

ááá - ústa jsou hodně otevřená

ééé - rty tvoří široký úsměv

ííí - rty tvoří široký úsměv, u kterého ceníme zuby

óóó - rty jsou našpulené, mají tvar kroužky

úúú - rty jsou našpulené, mají tvar komínku

Bublina - tváře nafoukneme tak, aby byly obě zakulacené. Nafouknutí lze střídat. Nafukujeme střídavě pravou a levou tvář.

Koníček frká - rty jsou volně u sebe, výdechem je rozechvějeme.

Zoubky se" kousnou do rtu" - nastavíme horní ret tak, jako když se vyslovuje hláska "V". Totéž zkoušíme obráceně. Spodní zuby se snaží lehce "Kousnout" do horního rtu.

 

 

Tak a zase zítra!

Věříme, že jsou děti moc šikovné a vzdělávání snadno zvládají.

Posíláme jim veliké srdíčko.

 

The Truth About Your Heart

Hezký den přeje Iva a Míša

 

Středa 10. března 2021

Dobré ráno Motýlci!

Povinný pracovní list - viz níže

 

Můžete si zacvičit podle Míši na skladbu „Bananafon“ a poté si protáhnout celé tělo.

Hurá do toho!

 

Cvičení na písničku: https://www.youtube.com/watch?v=2EbK6BKvll0

 

Protažení těla:

  • Stoj, nohy přirozeně od sebe

  • Kývání hlavy ze strany na stranu, dopředu, dozadu (mírně – nezatěžovat)

  • Oblouky hlavou

  • Ramena nahoru a dolu

  • Plaveme kraul celýma rukama, kraul pozadu, plaveme prsa

  • Úhyby stranou do boku

  • Rozkročmo, nohy napnuté, rukama se dotýkáme země, nohy dáváme blíž a blíž k sobě, až máme nohy zcela u sebe, natažené a prstama se děti dotýkají země.

  • Sed, rozkročmo, oběma rukama se chytáme za jednu nohu, potom za druhou

  • Sed, nohy k sobě, rukama se chytneme za nohy

  • Stoj

  • Skok snožmo dopředu a dozadu, ruce v bok – rozděleno například provázkem

  • 10 x výskok do vzduchu

  • 5 x poctivý dřep

  • Vyklepeme ruce, vyklepeme nohy, vyklepeme zadečky , vyklepeme celé tělo – děti znají

 

Na úvod si s dětmi můžete zopakovat, co vše si zapamatovaly o zdravém životním stylu.

 

Vysvětlíme dětem pojem ZDRAVÍ, ZDRAVÝ – NEMOCNÝ, s nimiž se pojí několik básniček:

 

Čistota – půl zdraví

 

Ve vaně to tolik pění, že mě ani vidět není.

Mamka o mně ale ví, pokaždé mě objeví.

 

(můžete dětem povědět, proč je tolik důležité, aby se člověk pravidelně myl, čistil zoubky, apod.)

 

Není na světě bylina, aby na něco nebyla

 

Na nemoci, zlatí lidé, bylinky dneska platí.

Z hrnku voní černý bez, bídná chřipko, jen se třes.

 

(můžete dětem vysvětlit, že použitím bylinek, bylinných sirupů, vitaminů tělu pomáháme od nemocí)

 

  V zdravém těle, zdravý duch

 

Cvičím, protože mě baví, mít dost síly a být zdravý.

Naopak být churavý, to mě vůbec nebaví.

 

(můžete vysvětlit, jak je pro zdravé tělo potřebný pravidelný pohyb)

 

Veselá mysl – půl zdraví

 

Rád(a) si hraju, rád(a) cvičím, a netrápím se vůbec ničím.

Směju se každé hlouposti, jsem zkrátka smíšek od kosti.

 

(můžete vysvětlit tak, že v případě, že jsme veselí, smějeme se, hrajeme si a děláme, co nás baví, cítíme se hezky a v bezpečí)

V návaznosti na povídání si můžete udělat s dětmi malý pokus a dokázat tím dětem, jak moc se bacily bojí mýdla.

 

Potřebujeme:

 

  • Miska s vodou

  • Drcený černý pepř (aby byl ve vodě dobře vidět, bude představovat bacily, bakterie, viry, špínu)

  • Tekuté mýdlo, jar

 

Postup:

 

Do misky s vodou nasypeme trochu pepře – vysvětlíme dětem, že jsou to bacily, špína nebo viry a bakterie, kde na ně narazíme a za jakých okolností, dále pak, že jsou všude v misce i mezi námi.

Pepř plave na povrchu.

Vyzveme dítě, aby ponořilo prst do misky s vodou, v tuto chvíli se nic nestane, pepř plave vesele dál kolem prstu, mohou se i částečky pepře na prst přichytit. V případě, že dítě ten samý prstík ponoří do mýdla nebo jaru a vloží nazpět do vody mezi bacily, pozoruje, jak se bacily rozutečou ke straně misky.

 

Závěr:

 

Díky mýdlu (pravidelného koupání se, mytí rukou, čistění zoubků se zbavujeme bacilů, bakterií, virů a špíny, které mohou oslabovat naši imunitu a tím můžeme být snadněji nemocní.

 

Aktuality < Skolka

Pracovní list - povinný pro předškoláčky:

pracovní list (353.2 kB)

 

A na závěr pro děti menší doplňovačka:

 

Když mám rýmu a teče mi nudle, tak se musím ……………………………....

Když jdu jíst, tak si před jídlem musím …………………………………………….

Když si potřebuji kýchnout, musím použít ……………………………………..

Když jdu z venku domů, musím si …………………………………………………..

Když jdu z toalety, musím si …………………………………………………………..

 

V další chvíli volna si s dětmi můžete zopakovat básničku „Neposlušný Petřík“

 

Těšíme se na další den a moc zdravíme všechny děti!

 

                                                                                                                              Míša a Iva

 

Čtvrtek 11. března 2021

Krásný den do všech domovů,

 

dnes si zatančíme s Alojzem:

https://www.youtube.com/watch?v=Jpvuqj5nv6U

https://www.youtube.com/watch?v=cLi55MV04a8

 

Vyzkoušíme si počítání v angličtině:

https://www.youtube.com/watch?v=ea5-SIe5l7M

 

Děti si mohou obkreslit svou ruku a spočítat prstíčky a vyznačit do výkresu - kolik prstů, tolik nakreslí koleček. Kdo zná číslici 5, zkusí ji napsat. Do každého prstu může obloučky vyznačit počet slabik v jménu prstu - palec - 2 obloučky, ukazováček - 5 obl., prsteníček - 4 obl., malíček - 3 obl.  a najít dlouhé slabiky a vyznačit nad správným obloučkem. Také můžete najít prstík, který začíná na samohlásku, najít prstík s největším a nejmenším počtem slabik. Můžete hledat první a poslední písmenka v názvu prstů.

Dále může dítě obkreslit ruku dospělého, vystřihnout ji a porovnat se svou a říci, která je větší a menší.

 

Můžete si zkusit zopakovat, co vše si děti o lidském těle zapamatovaly, zkusit najít srdíčko a cítit jeho tlukot. Pak 5x vyskočit do vzduchu, udělat 5 dřepů a znovu sledovat srdíčko, co se změnilo?

 

Můžete namalovat nějakou zajímavou část těla - oko, ucho, pupík apod.

 

Na závěr si můžete klávesou F5 pustit prezentaci:

Lidské tělo - kůže a vnější části těla (8.87 MB)

 

Hezký den Vám přeje Míša a Iva Specifikace Medvídek se srdcem 25 cm - Heureka.cz

 

 

Pátek 12.  března 2021

inspirace naleznete zde:

Inspirace pro děti (452.51 kB)

 

Krásný víkend!